منظره ی افکار

بسم الله النور
سلام
گاهی بغض ها ، دلتنگی ها ، صداها ، فریادها و ... فقط با نوشتن معنا می شوند.
و این جا ؛
تنها جایی که می توان بدون هیچ دل واپسی فریاد ها را نوشت.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه

منِ قانون

پنجشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹ ب.ظ

امروز رئیس جمهور محترم در جمع استانداران صحبت کردند، در این متن به نقد برخی از سخنان ایشان پرداخته ام.

 

دکتر روحانی: دستاورد اصلی مذاکرات لغو تحریم ها بود و در برابر آن مسائل جزئی مثل تعداد سانتریفیوژ ها و غیره چندان اهمیتی ندارد. این مسایل چندان مهم نیستند.

آقای رئیس جمهور، بهای لغو تحریم فقط چند سانتریفیوژ بود؟؟؟
آقای رئیس جمهور، پس آن اورانیوم های غنی شده و توقف غنی سازی اورانیوم و ... برای چه بود؟؟؟
آقای رئیس جمهور، این تحریم های جدید پس چیست؟؟؟ شما مردم را چقدر ساده لوح فرض کرده اید؟؟؟
آقای رئیس جمهور، مگر رهبری نفرمودند که بهای لغو تحریم ها سنگین بوده؟؟؟

 

دکتر روحانی: باید مر قانون باشد نه مر سلیقه.

آقای رئیس جمهور، مر قانون عملکرد هر نهادی به وظیفه ی قانونی اش است. شورای نگهبان به وظیفه اش عمل کرد؛ شما بفرمایید جایگاه شما در رد یا تایید نامزدها کجاست؟؟؟
آقای رئیس جمهور، مر سلیقه، عملکرد شورای نگهبان است که بر اساس اطلاعات محرمانه و غیر محرمانه ی افراد، آنها را تایید یا رد می کند یا عملکرد شما که گفتید این رد صلاحیت ها خوشحال کننده نیست؟؟؟
آقای رئیس جمهور، این گفته ی شما اگر تهمت به شورای نگهبان نباشد ( که به نظر من تهمت به شورای نگهبان است )؛ حداقل ایجاد تنش برای یک نهاد مهم جمهوری اسلامی است. آیا این کار درست است؟؟؟

 

دکتر روحانی: در قانون اساسی آمده که یهودی ها باید نماینده داشته باشند یا چقدر زرتشتی داریم، یا چقدر آشوری و ارمنی داریم، اگر جناحی در این کشور جمعیتش 7 یا 10 میلیون جمعیت دارد آنها هم باید نماینده داشته باشند،اسم مجلس خانه ملت است نه خانه یک جناح.

آقای رئیس جمهور، شما حقوقدان و مجری قانون در این کشور هستید. آیا وظیفه ی شورای نگهبان نگاه به تعداد جمعیت یک جناح است یا احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات بر اساس ملاکهای قانونی؟؟؟
آقای رئیس جمهور، اگر حزبی برای رابطه با اسرائیل به وجود آمد و طرفدارانش 7 میلیون بودند، باید به این حزب اجازه ی کار داد؟؟؟
آقای رئیس جمهور، تا چه زمانی باید شاهد خلط سلائق شخصی شما و قانون باشیم؟؟؟ درست است که شما قانون شناس هستید ولی قانون که نیستید.

 

دکتر روحانی: احراز واقعی از آن ملت ایران است، این ملت بزرگ است که پای صندوق می آید، اون که بهتر و اصلح است را بر می گزیند.

آقای روحانی، این حرف شما به نظر می آید بودن رد یا تایید صلاحیت را بی فایده می داند. آقای رئیس جمهور، آیا شما در جایگاهی هستید که از لحاظ قانونی چنین حرفی را بزنید؟؟؟
آقای روحانی، این سخن شما چطور با رفتار شما در مورد سران فتنه می سازد؟؟؟ شما چندین مرتبه قول داده اید که برای آزادی کسانی که رای ملت را قبول نکردند و الان در حصر خانگی هستند، رایزنی هایی انجام دهید. آیا موارد انتخابات ( زمانی که رای ملت باب میل شماست تا زمانی که رای ملت باب میل شما نیست ) با هم متفاوت است؟؟؟
آقای روحانی، طبق این گفته ی شما، انتخاب بنی صدر هم به عنوان رئیس جمهور از سوی مردم کاملا صحیح بوده است. این سخن شما سنجیده است؟؟؟

 

و در آخر، جناب رئیس جمهور، امروز در جمع استانداران سخنرانی فرمودید؛ لطف کنید و از طرف ما به استاندار استان ما (فارس) بفرمایید "عظمت شهدا را دیدید".

جناب رئیس جمهور، نه شما و نه مسئولین منتصب شما به ایمان این ملت ایمان ندارید. ای کاش به جای شاخ و شانه کشیدن برای شورای نگهبان، کمی جسورانه به تحریم امروز آمریکا پاسخ می دادید تا بفهمیم برای ملت خودمان ارزش قائلیم.

عزیزی گفت "موضع گیری رئیس جمهور درباره ی رد صلاحیت ها به خاطر وظیفه ی ایشان نسبت به حق مردم است."
ای کاش حق ملت را از آمریکا و عربستان هم می گرفتید.



گمنام نوشت:
امروز از قم و از تلویزیون بهشت را دیدم؛ حال و هوای استانم بهشتی ست.


  • یه طلبه

نظرات  (۱)

هر وقت شورای نگهبان میخواهد طبق قانون عمل کند ، عده ای راه می افتند و می‌گویند ما نگرانیم ، ما دلواپسیم ، ما می‌ترسیم ؛ خب به جهنم ، چه کار کنیم؟
ما چه کنیم که خداوند شما را دلواپس و ترسو و لرزان آفریده !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">